Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
Soort
Thema
6 resultaten gevonden.
Handje klap
6
tot
99 jaar
8
tot
99 spelers
10 minuten
2 groepen
De spelers vormen 2 teams die met een tussenruimte van ongeveer 20 meter tegenover elkaar gaan staan en steken elk hun hand uit. Een speler begint met het spel en loopt naar de overkant en tikt op de hand van 1 van de spelers van de tegenpartij en...
Ratten en raven
6
tot
99 jaar
6
tot
99 spelers
10 minuten
2 groepen
De leden staan in een rij, met de rug tegen elkaar... De ene rij zijn de ratten, de andere de raven. De bedoeling is dat als de leiding 'ratten' zegt, de ratten weg lopen en de raven moeten proberen deze te tikken.De ratten zijn veilig als ze over...
Appelsien
5
tot
99 jaar
4
tot
99 spelers
3 minuten
2 groepen
De groep moet één lange rij vormen en hand in hand staan. De leid(st)er begint aan één uiteinde de rij op te rollen tot er een cirkel vol met leden ontstaat (de appelsien). De begeleider wordt dan een groot mes en snijdt de appelsien in twee. Je...
Gladiator
12
tot
99 jaar
2
tot
20 spelers
5 minuten
2 groepen
De spelers nemen plaats op hun fiets, voor de gelegenheid omgetoverd in paard, en proberen om iemand van de tegenpartij te raken. Als wapen krijgen ze een penseel met verf, bedoeling is dus om een streep te trekken op het been van de tegenstander,...
De loate pakke de vroege
6
tot
99 jaar
8
tot
50 spelers
10 minuten
2 groepen
Twee ploegen bevinden zich elk aan de korte kant van een rechthoek (afgebakend terrein) en spelen een soort tikkertje. De eerste die op het plein komt, kan niemand pakken. De tweede kan de eerste pakken. Hoe later je op de plein komt, hoe meer...
Blinde Man
6
tot
99 jaar
6
tot
99 spelers
10 minuten
2 groepen
De spelers worden in twee teams verdeeld. Elke groep mag 1 speler kiezen die ze blinddoeken. Dan gaan beide ploegen aan het uiteinde van een terrein staan. In het midden wordt een bal gelegd. Op het startsignaal mogen beide teams hun blindeman...