Zoeken
Duur
- (-) meer dan 90 min-filter verwijderen meer dan 90 min
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- andere (47) andere-filter toepassen
- knutselen (18) knutselen-filter toepassen
- bosspelen (14) bosspelen-filter toepassen
- themaspelen (14) themaspelen-filter toepassen
- groepsvormend (11) groepsvormend-filter toepassen
- expressie (6) expressie-filter toepassen
- pleinspelen (6) pleinspelen-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (4) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- dorpsspelen (2) dorpsspelen-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (2) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- balspelen (1) balspelen-filter toepassen
- bordspelen (1) bordspelen-filter toepassen
- hevig spel (1) hevig spel-filter toepassen
- kennismakingsspelen (1) kennismakingsspelen-filter toepassen
- kringspelen (1) kringspelen-filter toepassen
- methodieken (1) methodieken-filter toepassen
- muziekspel (1) muziekspel-filter toepassen
- stadsspelen (1) stadsspelen-filter toepassen
Thema
- (-) andere-filter verwijderen andere
- geloof (8) geloof-filter toepassen
- armoede (3) armoede-filter toepassen
- diversiteit (3) diversiteit-filter toepassen
- economie (2) economie-filter toepassen
- relatie (2) relatie-filter toepassen
- cultuur (1) cultuur-filter toepassen
- verdraaide wereld (1) verdraaide wereld-filter toepassen
Toegankelijkheid
111 resultaten gevonden.
Jack The Ripper
12
tot
18 jaar
5
tot
60 spelers
120 minuten
1 groep
Algemeen verloop Het spel is een nachtelijke tocht in het 19e eeuwse Londen. In deze periode werd de stad geteisterd door de seriemoordenaar en verkrachter Jack the Ripper. De verschillende groepjes (6) maken elk apart een tocht langs verdachten en...
Identiteitscrisis
6
tot
12 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen zitten met een probleem:ze zijn hun identiteit kwijtgeraakt! Door verschillende opdrachten, kunnen de leden hun leven, identiteit terugwinnen. Inkleding: wij zijn de computergenieën die de indentiteit van de kinderen gestolen hebben, we...
M & m's - spel
6
tot
12 jaar
1
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Speluitleg SPELVERLOOP Groepsindeling: De leden worden verdeeld in 4 groepen door blindelings een m&m uit een zakje te nemen (vooraf van 4 kleuren het goede aantal in het zakje doen). Start van het spel: De eerste groep gooit met de dobbelsteen...
Muzikaal kerstpak
6
tot
12 jaar
1
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
uitdaginsspel
7
tot
14 jaar
4
tot
20 spelers
120 minuten
1 groep
iedereen van de groep krijgt een 7-tal kaarten. het doel van het spel is om zoveel mogelijk duo's te vormen met je kaarten, zie dus dat er van elke kaart 2 in het spel zijn. ze kunnen duo's verdienen door elkaar uit te dagen. diegene die dan wint...
sterrentocht
0
tot
0 jaar
0
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
simpele tocht voor een Chiroavond, zeker als het nacht van de duisternis is. We gaan gewoon in groep op tocht. We volgen hiervoor (fluorescerende) pijlen, al dan niet in de vorm van een ster. Zoek er wat gezellige of griezelige plaatsen uit. Als we...
de rode prinses
6
tot
12 jaar
0
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen zien na de opening iemand zitten (al dan niet vastgebonden en in pyama). Ze gaan er heen en vragen wat er is. Het blijkt Rouga, de prinses van Roodardia te zijn. In Roodardia mag (en moet) alleen de prinses rode kleren dragen. Maar nu is...
Joepie-dag
12
tot
16 jaar
2
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
de leden weten op voorhand dat ze de Joepie van die week moeten lezen. Ze kunnen hem ook de dag zelf meebrengen. De bedoeling is om per groep zoveel mogelijk punten te verzamelen. Groepverdeling: elk lid krijgt een kaartje met de naam van iemand van...
kortfilm aspi's
16
tot
88 jaar
6
tot
25 spelers
120 minuten
1 groep
Op scholingsweek (of leefweek = een week waarin aspi's en hun leiding in onze chiro wonen, eten, slapen, studeren en ook spelen) hebben we dit dorpsspel gespeeld. We hebben het op een avond uit onze mouw geschud en omdat één van onze aspi's een...
Kotteke shot
12
tot
99 jaar
4
tot
99 spelers
120 minuten
1 groep
Het spel volgt het principe van muurke shot, alleen wordt de muur nu vervangen door een "kot" (bv. een ijzeren goal). Diegene die het kot missen, moeten in het kot gaan staan. Door de bal naar een "kot" te trappen kan de bal nogal eens raar afwijken...