Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- bosspelen (30) bosspelen-filter toepassen
- andere (7) andere-filter toepassen
- themaspelen (3) themaspelen-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (2) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- Bosspel (2) Bosspel-filter toepassen
- competitieopdrachten (1) competitieopdrachten-filter toepassen
- dorpsspelen (1) dorpsspelen-filter toepassen
- groepsvormend (1) groepsvormend-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (1) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- petanque (1) petanque-filter toepassen
- stratego (1) stratego-filter toepassen
- tocht (1) tocht-filter toepassen
Thema
- andere (36) andere-filter toepassen
- fantasie (3) fantasie-filter toepassen
- Bosspel (2) Bosspel-filter toepassen
- dieren (1) dieren-filter toepassen
- economie (1) economie-filter toepassen
- eten + levende spelen (1) eten + levende spelen-filter toepassen
- geloof (1) geloof-filter toepassen
- gevoelens (1) gevoelens-filter toepassen
- Hiphop (1) Hiphop-filter toepassen
- romeinen geschiedenis (1) romeinen geschiedenis-filter toepassen
- taalstimulering (1) taalstimulering-filter toepassen
55 resultaten gevonden.
Bloedcola
6
tot
12 jaar
12
tot
30 spelers
80 minuten
3 groepen
In vampierenland zijn er 3 soorten bloedgroepen, bloedgroep A , B en O. Elk van deze groepen wil proberen bloedcola op de markt te brengen maar er is beslist dat alleen de beste groep dat mag doen. De bloedgroep die het meeste bloed kan verzamelen...
Huurmoordenaar
14
tot
18 jaar
10
tot
100 spelers
45 minuten
1 groep
Iedere speler krijgt een nummer op het voorhoofd geschreven(liefst een nummer van minstens 8 tekens,vb: 304539072) voor ieder nummer maak je een kaartje met dat nummer op. Ieder speler krijgt dus een nummer op het voorhoofd en een nummer,...
Bij het leger
5
tot
8 jaar
10
tot
30 spelers
90 minuten
2 groepen
De leiding is verkleed als legersoldaten. Ze gaan de speelclubjes opleiden tot echte soldaten. Maar dan moeten ze wel een aantal proeven doorstaan. OPDRACHTEN: - Tocht naar het bos: stappen zoals bij het leger. - Maak een legerkamp - Ze moeten zich...
Het Grote Maandstondenspel
12
tot
69 jaar
8
tot
20 spelers
90 minuten
2 groepen
De groep wordt in 2 ploegen gedeeld, elke ploeg heeft zijn kamp. In elk kamp staat een pot confituur, een vlootje boter en brood. Elke deelnemer heeft een onderbroek (liefst een witte die vuil mag worden) op het hoofd. Het doel van het spel is...
wie heeft welke kleur sjaaltje?
10
tot
99 jaar
5
tot
20 spelers
30 minuten
1 groep
De leider geeft iedereen een sjaaltje (ergens in de bos waar niemand van elkaar ziet welke kleur sjaaltje hij heeft). Iedereen hangt dat sjaaltje goed zichtbaar rond zijn nek. De leider schrijft ook op een blad wie welke kleur sjaaltje heeft. Vooraf...
codespel
12
tot
99 jaar
6
tot
12 spelers
90 minuten
4 groepen
In het bos wordt een cirkel gemaakt. hierbinnen worden door de leiding achtereenvolgens op bepaalde tijdstippen, korte berichten opgehangen(rebussen,...). twee spelers worden geblinddoekt en nemen plaats in de cirkel. Op circa 20 meter afstand van...
Fotobosspel
5
tot
99 jaar
2
tot
50 spelers
60 minuten
1 groep
Over het bos verspreid hangen een bepaald aantal foto's of prenten, die genummerd zijn en waarvan de leiding een kopie heeft of al vragen heeft over voorbereid. De spelers per 2 lopen nu door het bos tot ze een foto vinden. Ze komen dan terug naar...
zoek rendieren
5
tot
99 jaar
20
tot
50 spelers
120 minuten
1 groep
Kerstman moet naar huis, maar hij is zijn rendieren kwijt. Iedereen moet helpen om de kerstman te helpen naar de noordpool terug te keren. Maar er zijn overal bosmannen die de rest van de pakjes van de kerstman willen stelen. Personen:...
cijferslot kraken
10
tot
999 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De leden vertrekken met de fiets naar het bos. Daar krijgen ze leventjes, maar terwijl ze die leventjes krijgen, hangt een van de leiders de fietsen vast met een cijferslot. Daarna leg je uit aan je leden dat het er in het spel om draait om hun...
Buske stamp
6
tot
99 jaar
3
tot
20 spelers
20 minuten
1 groep
één iemand is zoeker. Deze staat op een centrale plaats bij een bal. De zoeker begint te tellen (tot 50 bijvoorbeeld) en de rest moet zich verstoppen. Nadat de zoeker geteld heeft, gaat hij op zoek naar de anderen. Wanneer hij iemand gevonden heeft...