Don Patron, de strijd om KLJ

Don Patron, de strijd om KLJ

Speluitleg

Doel:

  • Don Patron moet beschermd worden en overleven

Spelopbouw:

  • 4 missies (om het kwartier)
  • 2 power-ups met heel het team (om het halfuur) à 1x extra munitie, 1m vooruit in endgame
  • Endgame

Teams:

  • 5 clans
  • 5 Don Patrons

Uitleg:

  • 1 woord als tip voor een missie. Patron moet 4 afgevaardigden kiezen voor de missie, de overige persoon mag munitie gaan zoeken (behalve laatste missie).

Missies:

  • 1: ‘balans’
    • Een estafetteparcours met bekers op een plateau. De lopers staan verspreid over het parcours en wisselen elkaar af. Op verschillende plaatsen kunnen ze extra bekers verzamelen. Wie op het einde van het parcours het snelste was en het meeste water had, heeft gewonnen.
  • 2: ‘denken’
    • Quiz met ballonplop voor antwoord te mogen geven
      • 10 vragen over het afgelopen jaar
  • 3: ‘ritmisch’
    • Stoelendans op muziek. Team dat als laatste overblijft, wint. Wie niet danst wordt ook uitgeschakeld.
  • 4: ‘zintuigen’
    • Horen: vervolledig de slogan
    • Zien: logojuistheid
    • Proeven: colamerken proeven en benoemen
    • Ruiken: raad het kruid
      • Blinddoek
      • Kruiden: noodmuskaat, oregano, kippenkruiden, look, peper
    • Voelen: raad wie de persoon van het andere team is (enkel nek en hoofd aanraken)
      • Koptelefoon

Power-ups:

  • Doorgeefbeeld Student In: elke groep heeft andere dieren à extra munitie
    • Deel 1 beeldt uit, deel 2 tekent, deel 3 raadt het dier (mogen zelf opsplitsing kiezen)
  • Tussen 5 vuren à 1m vooruit tijdens endgame

Endgame:

  • Er zijn 5 foto’s: 1 van elke Don Patron
  • Elke clan mag met zijn verzamelde munitie richting de foto van een andere patron schieten (propje doppen in verf en wegschieten via buis)
  • De groepen mogen zelf kiezen wie wanneer schiet (1 buis per team). Ze hebben 3 minuten de tijd om hun munitie op te doen.
  • De clan die er het properste uitkomt (= patron met minste verf op foto), komt als enige levend uit de endgame en wint het spel.
Organisatie
KLJ

Leeftijd

16
tot
99 jaar
Duur
120 minuten
Aantal groepen
5 groepen
Intensiteit
matig