Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Terrein
- buiten (11) buiten-filter toepassen
- binnen (4) binnen-filter toepassen
- binnen en buiten (3) binnen en buiten-filter toepassen
- KLJ-lokaal (2) KLJ-lokaal-filter toepassen
- Binnen + Buiten (1) Binnen + Buiten-filter toepassen
- binnen of buiten (1) binnen of buiten-filter toepassen
- binnen/buiten (1) binnen/buiten-filter toepassen
- Kan overal. (1) Kan overal.-filter toepassen
- Rustige en stille omgeving (1) Rustige en stille omgeving-filter toepassen
Soort
- kringspelen (7) kringspelen-filter toepassen
- andere (4) andere-filter toepassen
- binnenspelen (3) binnenspelen-filter toepassen
- groepsverdeling (3) groepsverdeling-filter toepassen
- groepsvormend (3) groepsvormend-filter toepassen
- pleinspelen (3) pleinspelen-filter toepassen
- kennismakingsspelen (2) kennismakingsspelen-filter toepassen
- Teambuilding (2) Teambuilding-filter toepassen
- Avondsluiting (1) Avondsluiting-filter toepassen
- Doorloper/rode draad (1) Doorloper/rode draad-filter toepassen
- kaartspelen (1) kaartspelen-filter toepassen
- knutselen (1) knutselen-filter toepassen
- Ledenbinding (1) Ledenbinding-filter toepassen
- Party Spel (1) Party Spel-filter toepassen
- Reisspel (1) Reisspel-filter toepassen
Thema
- andere (24) andere-filter toepassen
- Teambuilding (2) Teambuilding-filter toepassen
- Verhaal (2) Verhaal-filter toepassen
- cultuur (1) cultuur-filter toepassen
- emoties (1) emoties-filter toepassen
- identiteit (1) identiteit-filter toepassen
- leugen (1) leugen-filter toepassen
- Mysterie (1) Mysterie-filter toepassen
- ploegvorming en groepsdynamica (1) ploegvorming en groepsdynamica-filter toepassen
- Reisspel (1) Reisspel-filter toepassen
- Rodedraadspel (1) Rodedraadspel-filter toepassen
- samenwerking (1) samenwerking-filter toepassen
- Solidariteit (1) Solidariteit-filter toepassen
Toegankelijkheid
40 resultaten gevonden.
Zwarte magie
6
tot
15 jaar
6
tot
25 spelers
10 minuten
1 groep
De groep zet zich in een kring. 2 personen zijn zeker op de hoogte zijn van het spel, de rest is 'onwetend' en krijgt de opdracht te achterhalen wat de zwarte magie inhoudt. 1 persoon verwijdert zich even uit de kring. De rest van de groep duidt een...
Allemaal beestjes
14
tot
94 jaar
2
tot
20 spelers
12 minuten
1 groep
Per twee of drie personen sjor je wissen aan elkaar. Prik ze in de grond zodat ze kunnen rechtstaan. Bedoeling is dat je zo skeletten van (onbestaande) dieren maakt. Geïmproviseerde mandenvlechttechnieken kunnen uiteraard ook aangewend worden. Een...
Dieren op de rug
6
tot
99 jaar
8
tot
99 spelers
10 minuten
1 groep
Maak evenveel kaartjes met dierennamen als er kinderen zijn, maar groepeer ze per 'dierenfamilie'. Een voorbeeld: mus-vink-grasparkiet of dolfijn-haai-potvis, ... Laat nu iedereen zijn dierenfamilie samenzoeken, maar ... je mag geen woorden...
Overeenkomsten zoeken
14
tot
99 jaar
4
tot
20 spelers
10 minuten
1 groep
Alle deelnemers staan in een kring. De persoon die aan de beurt is, begint dingen over zichzelf te vertellen (hobbies, studie, jeugdbeweging, ...). Telkens als hij of zij iets vertelt dat ook voor een andere persoon geldt, gaat die persoon zitten...
De blinde dirigent
6
tot
9 jaar
10
tot
20 spelers
10 minuten
1 groep
Iedereen wandelt rond in een kring. In het midden staat de geblinddoekte dirigent. Hij geeft met zijn dirigeerstokje de richting aan waarin de spelers moeten wandelen. Plots heft de dirigent zijn stokje op, waarop alle spelers stokstijf moeten...
Levende petanque
0
tot
10 jaar
6
tot
99 spelers
10 minuten
1 groep
Een bal wordt geplaatst aan de ene kant van het grasveld en de groep staat aan de andere kant. De eerste vertrekt en begint te lopen naar de bal terwijl ze aaaah roept, wanneer ze stopt met roepen - dus ook als ze begint te lachen - dan moet ze...
NochRnochI
6
tot
99 jaar
1
tot
25 spelers
10 minuten
1 groep
Er is een stadje in Italië dat NochRnochI noemt. Om daar binnen te mogen gaan moet je langs de grote poort passeren. Daar staat altijd een wachter, want in NochRnochI zijn ze heel streng. Niet alles mag daar binnen, dus als je aan de poort staat...
Kaartje blaas
3
tot
99 jaar
2
tot
20 spelers
10 minuten
1 groep
Je neemt een boek kaarten, je doet de jokers eruit. Je verdeelt de kaarten onder het aantal spelers. Je houdt de kaarten op een stapeltje vast maar je mag geen enkele kaart zien. Je neemt de bovenste kaart van jouw hoopje. Je zegt één, twee , drie,...
Ploegjes vormen
6
tot
99 jaar
6
tot
12 spelers
10 minuten
1 groep
Elke speler stopt zijn neus in een gaatje van een grote doos. De leiding die aan de andere kant van de doos zit, verft de neuzen in een verschillende kleur. Elke kleur is een ploeg. van Ellen Cogghe, lem/0101, chiro Wespelaar, Wespelaar
Katje kleur
6
tot
999 jaar
4
tot
20 spelers
10 minuten
1 groep
Katje kleur: Er wordt een willekeurige tikker aangeduid. Die persoon moet een kleur zeggen en al de anderen moeten zo snel mogelijk een voorwerp aanraken die overeenstemt met dat kleur. Terwijl gezocht wordt naar het kleur kan men getikt worden als...
Pagina's
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »