Zoeken
Duur
Aantal groepen
Intensiteit
Soort
- andere (43) andere-filter toepassen
- kringspelen (21) kringspelen-filter toepassen
- expressie (12) expressie-filter toepassen
- groepsvormend (10) groepsvormend-filter toepassen
- groepsverdeling (9) groepsverdeling-filter toepassen
- kennismakingsspelen (9) kennismakingsspelen-filter toepassen
- knutselen (9) knutselen-filter toepassen
- pleinspelen (7) pleinspelen-filter toepassen
- themaspelen (7) themaspelen-filter toepassen
- binnenspelen (5) binnenspelen-filter toepassen
- kwissen en opdrachten (5) kwissen en opdrachten-filter toepassen
- avond- en nachtspelen (4) avond- en nachtspelen-filter toepassen
- balspelen (2) balspelen-filter toepassen
- dorpsspelen (1) dorpsspelen-filter toepassen
- evaluatiespel (1) evaluatiespel-filter toepassen
- kaartspelen (1) kaartspelen-filter toepassen
- Ledenbinding (1) Ledenbinding-filter toepassen
- methodieken (1) methodieken-filter toepassen
Thema
- andere (129) andere-filter toepassen
- geloof (6) geloof-filter toepassen
- armoede (3) armoede-filter toepassen
- relatie (2) relatie-filter toepassen
- communicatie (1) communicatie-filter toepassen
- fantasie (1) fantasie-filter toepassen
- gevoelens (1) gevoelens-filter toepassen
- identiteit (1) identiteit-filter toepassen
- Kampvuur (1) Kampvuur-filter toepassen
- multicultureel (1) multicultureel-filter toepassen
- samenwerking (1) samenwerking-filter toepassen
- Verhaal (1) Verhaal-filter toepassen
138 resultaten gevonden.
Zwarte magie
6
tot
15 jaar
6
tot
25 spelers
10 minuten
1 groep
De groep zet zich in een kring. 2 personen zijn zeker op de hoogte zijn van het spel, de rest is 'onwetend' en krijgt de opdracht te achterhalen wat de zwarte magie inhoudt. 1 persoon verwijdert zich even uit de kring. De rest van de groep duidt een...
Ritme klaar
0
tot
10 jaar
6
tot
18 spelers
0 minuten
1 groep
Dit is een klapspel, je zingt ritme klaar, jou naam(lies) en dan een naam van een speler(mieke). Je zit allemaal op een stoel en terwijl je ritme zegt slaag je op je billen, bij klaar klap je in je handen, bij je eigen naam(lies) doe je je...
Ben ik jij?
8
tot
12 jaar
6
tot
20 spelers
20 minuten
1 groep
De deelnemers zitten met hun rug naar de leid(st)er. De leid(st)er speldt op hun rug de naam van een andere speler. De spelers stellen vragen aan elkaar, bv."Heb ik bruin haar?". De anderen mogen enkel antwoorden met ja of nee. Je mag geen namen...
Dieren op de rug
6
tot
99 jaar
8
tot
99 spelers
10 minuten
1 groep
Maak evenveel kaartjes met dierennamen als er kinderen zijn, maar groepeer ze per 'dierenfamilie'. Een voorbeeld: mus-vink-grasparkiet of dolfijn-haai-potvis, ... Laat nu iedereen zijn dierenfamilie samenzoeken, maar ... je mag geen woorden...
Overeenkomsten zoeken
14
tot
99 jaar
4
tot
20 spelers
10 minuten
1 groep
Alle deelnemers staan in een kring. De persoon die aan de beurt is, begint dingen over zichzelf te vertellen (hobbies, studie, jeugdbeweging, ...). Telkens als hij of zij iets vertelt dat ook voor een andere persoon geldt, gaat die persoon zitten...
Identiteitscrisis
6
tot
12 jaar
6
tot
30 spelers
120 minuten
1 groep
De kinderen zitten met een probleem:ze zijn hun identiteit kwijtgeraakt! Door verschillende opdrachten, kunnen de leden hun leven, identiteit terugwinnen. Inkleding: wij zijn de computergenieën die de indentiteit van de kinderen gestolen hebben, we...
Maffia
10
tot
25 jaar
6
tot
25 spelers
15 minuten
1 groep
De spelers zitten in een kring en doen hun ogen dicht. De spelleider gaat rond en geeft met duwtjes op de rug de rollen van de spelers aan. 1 duwtje: gewone stedeling, 2 duwtjes: maffia, 3 duwtjes: detective. Er is 1 maffia en 1 detective, de...
Woesh
0
tot
12 jaar
5
tot
30 spelers
0 minuten
1 groep
Met een zwaaibeweging van de handen naar de persoon ernaast wordt het geluid 'woesh' doorgegeven in een kring. Zegt iemand 'wow' met een rembeweging van de handen, moet de woesh in de andere richting doorgegeven worden. Zegt iemand 'zap zap' met een...
Paard en ruiter
6
tot
99 jaar
tot
99 spelers
5 minuten
1 groep
Er wordt aan de leden gevraagd om koppeltjes van een paard en een ruiter te maken (de ene springt bij de andere op de rug), zonder te vermelden met welk doel. Als dit gebeurd is, zeg je dat de paarden één groep is, en de ruiter de andere...
Mensenbingo
8
tot
99 jaar
1
tot
10 spelers
180 minuten
1 groep
De begeleiding maakt op voorhand een lijst op met namen van mensen (willekeurig of door de begeleider gekende mensen). Iedere deelnemer (of groep indien per groep gespeeld)krijgt zo een lijst met namen. Nu is het de bedoeling de mensen op de lijst...