Laten aanvoelen dat we er samen iets vurigs kunnen van maken.
Verloop
1)Startmoment: luisterlied “With a little help from my friends” van Joe Cocker (iedereen krijgt de tekst).
Na het luisterlied kan men verwoorden wat hen treft in dit lied
Daarna gaat men op stap, met een wegbeschrijving en fakkels. (parcours ongeveer 5 km)
2)1e stop: Elk krijgt een kaartje met een stelling. Men kan (ter plaatse of tijdens het stappen) uitwisselen per twee. (stellingen: zie bijlage)
3)2e stop: verhaal als inspiratie:
Een moeder gaf enkele karweitjes aan haar zoon. Toen de jongen de karweitjes aan het doen was, dacht hij bij zichzelf:”eigenlijk is dat nogal veel werk, ik verdien toch een vergoeding hiervoor. Toen hij klaar was nam hij een briefje en begon te rekenen. Gras afrijden: 2 euro, de vaat: 1 euro, de vuilnis buiten dragen: 1 euro, een boodschap doen: 50 cent, dit is samen: 4,50 euro. Hij gaf het briefje aan zijn mama en onmiddellijk betaalde zij hem 4,50 euro. De jongen was natuurlijk fier als een gieter. Toen hij echter ‘s avonds ging slapen vond hij een briefje op zijn bed waarop stond: eten klaarmaken: 3x 365 dagen x 11 jaar: 0 euro, Was doen: 2x 52 weken x 11 jaar: 0 euro, boodschappen doen: 1x 365 dagen x 11 jaar: 0 euro, enz…..De jongen had het begrepen, wat je doet uit liefde, kan en hoeft niet vergoed te worden.
Na het verhaal volgt een schrijfgesprek op grote flappen. (vragen om op de flappen te zetten: zie bijlage)
4)3e stop: Bijbelverhaal voorlezen met korte duiding (Joh 13,1-17)
5)Eindstop: Rustige plaats met kaarsjes en rustige muziek. Iedereen schrijft op wat zijn/haar inzet kan zijn. Het blaadje wordt bij de kaarsjes gelegd. Afsluiten met het luisterlied dat gebruikt werd bij het startmoment.
Laten aanvoelen dat we er samen iets vurigs kunnen van maken.
Verloop
1)Startmoment: luisterlied “With a little help from my friends” van Joe Cocker (iedereen krijgt de tekst).
Na het luisterlied kan men verwoorden wat hen treft in dit lied
Daarna gaat men op stap, met een wegbeschrijving en fakkels. (parcours ongeveer 5 km)
2)1e stop: Elk krijgt een kaartje met een stelling. Men kan (ter plaatse of tijdens het stappen) uitwisselen per twee. (stellingen: zie bijlage)
3)2e stop: verhaal als inspiratie:
Een moeder gaf enkele karweitjes aan haar zoon. Toen de jongen de karweitjes aan het doen was, dacht hij bij zichzelf:”eigenlijk is dat nogal veel werk, ik verdien toch een vergoeding hiervoor. Toen hij klaar was nam hij een briefje en begon te rekenen. Gras afrijden: 2 euro, de vaat: 1 euro, de vuilnis buiten dragen: 1 euro, een boodschap doen: 50 cent, dit is samen: 4,50 euro. Hij gaf het briefje aan zijn mama en onmiddellijk betaalde zij hem 4,50 euro. De jongen was natuurlijk fier als een gieter. Toen hij echter ‘s avonds ging slapen vond hij een briefje op zijn bed waarop stond: eten klaarmaken: 3x 365 dagen x 11 jaar: 0 euro, Was doen: 2x 52 weken x 11 jaar: 0 euro, boodschappen doen: 1x 365 dagen x 11 jaar: 0 euro, enz…..De jongen had het begrepen, wat je doet uit liefde, kan en hoeft niet vergoed te worden.
Na het verhaal volgt een schrijfgesprek op grote flappen. (vragen om op de flappen te zetten: zie bijlage)
4)3e stop: Bijbelverhaal voorlezen met korte duiding (Joh 13,1-17)
5)Eindstop: Rustige plaats met kaarsjes en rustige muziek. Iedereen schrijft op wat zijn/haar inzet kan zijn. Het blaadje wordt bij de kaarsjes gelegd. Afsluiten met het luisterlied dat gebruikt werd bij het startmoment.