escape room extreme

escape room extreme

Speluitleg

doel: de code kraken!!

De rakwi’s worden gedropt in een kamer waar allemaal hints en materiaal liggen. Het is de bedoeling dat ze alles in de kamer ontrafelen door samen te werken. Om de zoveel tijd gaat er een alarm af. Dan moeten ze allemaal zo snel mogelijk naar buiten komen en is er een opdracht buiten, waar ze tips kunnen verdienen. Als ze al de opdrachten in de kamer hebben opgelost, zouden ze het woord CHIROZONDAG moeten kunnen maken.

hints in de kamer

  • Over heel de kamer liggen puzzelstukken verspreid. Als ze alle puzzelstukken vinden en de puzzel maken, staat er op de achterkant een letter op geschreven ( C )

  • Ergens in de kamer ligt een sudoku. 1 van de vakjes staat in kleur. Als ze de sudoku oplossen en het vakje vinden dat in kleur staat, krijgen ze een nummer ( 6 ), dat uitkomt op de letter ( H )

Dit nummer komt overeen met een bepaalde letter, dus ook ergens in de kamer een blad verstoppen waarop staat welk cijfer bij welke letter hoort

  • Er liggen op tafel 7 bekers op een rij gevuld met cola. Op de bodem staat telkens een letter. Als je alle letters naast elkaar zet, krijg je ‘letter i’ ( I )

  • Ergens in de kamer ligt een woordzoeker verstopt. De uitkomst van de woordzoeker is. De letter die je zoekt, zit exact een maal in het tweede woord en twee maal in deze zin. ( R )

  • Op het krijtbord staat een zin in cijfers geschreven; zij moeten die omzetten naar letters (er liggen kaartjes doorheen de kamer verstopt waar opstaan welke cijfers bij welke letters horen). Daardoor vinden ze de letter ( O )

  • In een atlas is een bepaalde pagina aangeduid. Daarop moeten ze vinden in welk vak een bepaalde stad zich bevindt. ( Z )

  • raadsels in een boek ( O )

  • Er liggen heel wat kaarten verspreid over de kamer. Als ze alle kaarten vinden ontbreekt er eentje ( 3 ), wat overeenkomt met een ( N )

  • Op het krijtbord staat een raster getekend. Om de zoveel tijd roept de leiding een coördinaat vanop het raster af. Als ze alles dat de leiding heeft afgeroepen hebben aangekruist, dan zien ze een letter ( D ): 2B 2C 3B 3C 4B 4D 5B 5D 6B 6D 7B 7D 8B 8C 9B 9C, raster van 10 op 5

  • Moeilijke wiskunde som, die uitkomt op 10, wat dat overeenkomt met ( A )

  • Op tafel ligt een reeks tekeningen op alfabetische volgorde. Er is geen tekening die begint met de letter ( G ), er staat ook nog boven ‘Wat ontbreekt er?’

  • fopopdrachten die nergens toe leiden hihi 

grote groepsopdrachten (voor tips):

  • mijnenveld

  • kiekeboe

  • stoelenloop/ bladsteenscharenloop

  • voet schaken tegen de leiding

  • schoenen petanque, maar ze moeten hun schoen op de tafel/ in een vak gegooid krijgen

Materiaal
fluostift woordzoeker sudoku puzzelstukken 7 bekers met letter onderaan pennen potloden codeblad cijfers naar letters kaartjes met cijfers naar letters atlas boek kaarten pak zonder 3’s wiskundesom blad voor uiteindelijke woord krijt
Organisatie
Chiro Ourodenberg

Leeftijd

10
tot
14 jaar

Aantal spelers

2
tot
15 spelers
Duur
60 minuten
Intensiteit
rustig