Leden moeten opdrachten uitvoeren. Wie de opdracht wint mag kiezen, OF een enveloppe met een verassing in (kan leuk zijn, kan ook stom zijn) OF 50 punten. Als ze voor de punten kiezen kunnen ze voor de hoofdprijs dingen, want degene die op het einde van het spel het meeste punten heeft krijgt een leuke prijs! Op het einde van het spel mogen ze alle enveloppen open maken en hun prijzen in ontvangst nemen.
opdrachten :
- touwtje springen : elke speler moet 15x springen met een bekertje water in de handen. Wat overblijft na het springen giet men over in een fles of emmer. Degene die de fles of emmer het meest heeft kunnen vullen is gewonnen.
- Kaarsenhindernis : iedereen neemt een theelichtje waarmee zij een parcours moet afleggen, maar onderweg mogen ze elkaars kaars uitblazen. Wanneer het kaarsje uit is moet men terug naar het begin. Wie als eerst aan de eindstreep is is gewonnen.
- Iedere speler krijgt een touw met een aantal knopen in. Om ter eerst de knopen uit het touw halen.
- Fietsen met een touwtje en bierviltjes/papiertjes/kaarten eraan en proberen elkaars kaartjes eraf te rijden. Wie laatst overblijft is gewonnen.
- Iedereen bindt een nat koord rond de buik en probeert zo een theelichtje te doven. Om ter eerst.
- Leg een spel kaarten om ter eerst met je tenen in volgorde.
- Zoek om ter eerst schoenmaat 200 bij elkaar.
- Er liggen een stapel kaarten op een fles. Om de beurt blaast iedereen een keertje. Degene die de laatste kaart eraf blaast is verloren.
- Neem je enkels vast, loop achteruit en duw elkaar om
- ...