AAAAAAAAA

AAAAAAAAA

Speluitleg

Je bakent twee evengrote vierkanten velden af. Daarna verdeel je de groep in twee ploegen. Je stelt elke ploeg in een vierkant op. Eerst moet er getost worden welke ploeg het eerst zal spelen. Wanneer dit beslist is, kunnen we eraan beginnen! Eén speler van de beginnende ploeg neemt diep adem en begint AAAAAAAA te roepen. Zolang deze speler dit roept heeft hij de kans op over te lopen naar de tegenspelende ploeg en zoveel mogelijk spelers te tikken. Maar deze speler moet opletten dat hij/zij niet buiten adem geraakt wanneer hij/zij zich nog in de tegenspelende ploeg bevindt! Als dit gebeurt mag deze speler getikt worden en zijn alle spelers die door hem/haar getikt werden weer vrij. Haalt hij/zij echter zijn/haar eigen ploeg weer op tijd (dus nog steeds AAAA roepend), dan zijn alle tegenspelers die door hem/haar getikt werden nu een lid van deze aanvallende ploeg. Nu mag een speler van de tegenspelende ploeg beginnen AAAA roepen en overlopen met als doel zoveel mogelijk tegenstanders te tikken en weer veilig naar zijn/haar eigen ploeg terug te lopen (dus nog steeds AAA roepend). We spelen dit spel tot alle spelers deel zijn van 1 ploeg. Dit is ook de winnende ploeg.

Variaties

Je kan in plaats van "AAAA" te roepen ontelbare andere klanken of woorden uitvinden. Zoek iets dat te maken heeft met je chiroploeg, of met je groep, of met de actualiteit, ... .

Opmerkingen

Zeer plezant, actief spel, zonder kosten!

van Julie Verstraeten, LEG/0105, Chiro Werchter, Werchter

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    6
    tot
    99 jaar

    Aantal spelers

    10
    tot
    30 spelers
    Duur
    10 minuten
    Aantal groepen
    2 groepen
    Intensiteit
    hevig