Zonder kinderen kan de wereld niet bestaan. Daarom moeten de tito’s de wereldpopulatie terug aanvullen tijdens dit spel. Welk duo kan het meeste kinderen op de wereld zetten?
Uit Dubbelpunt oktober 2022
Doel van het spel
De spelers zoeken hun ideale match. Daarna gaan de duo's over tot actie: ze maken zoveel mogelijk baby's. Elke baby is punten waard, afhankelijk van de status van de baby. Welk duo verzamelt het meeste aantal punten?
Voorbereiding
Laat de tito's op voorhand een vragenlijst invullen. Op basis daarvan vorm je de duo's.
Zoek of maak een foto van alle tito's.
Zet een secondententje op
Markeer elke bevruchtingsplaats met bv. een lint:
De secondentent
Een wc-kotje
Een bank of zetel in een lokaal
Een plaats buiten
Verdeel de volgende rollen onder de leiding
Verkoper sperma
Spelletjes begeleiden
Gynaecoloog
Materiaal
Secondentent
Veel poppen
Spuitjes
Zakjes waar je niet door kan kijken en waar een spuitje in past
Ballonnen
3 lepels
20 bekers
Touw
Mes en vork
Theelichtjes
5 pingpongballetjes
Kaartspel
Spelverloop
Fase 1
De tito's spelen enkele spelletjes of voeren opdrachten uit. Daarvoor moeten ze telkens een partner kiezen. Als een duo de opdracht wint, mogen ze naar de truth booth. Daar krijgen ze te horen of ze een match zijn. Ze moeten zo snel mogelijk hun match vinden, want dat geeft hen een voordeel in de volgende fase van het spel.
Opdrachten:
Katapulteer drie keer een lepel in een beker door erop te kloppen. (Let wel op!)
Haal met mes en vork een touw uit de knoop.
Blaas een ballon op en laat vijftien bekers omvervallen door de lucht uit die ballon te laten.
Blaas een kaars uit met je neus.
Stuiter vijf pingpongballetjes in een beker.
Wip drie bekers omgekeerd.
Bouw een kaartenhuis van drie verdiepingen.
Fase 2
Spelers die hun match vonden, gaan nu als duo de volgende fase in. Tijd om baby's te maken.
Stappen in het zwangerschapsproces:
Elk ouderpaar krijgt een beginkapitaal. Dat beginkapitaal is anders bij elk koppel. In het begin mag je veel geld geven, maar hoe later ze hun match vinden, hoe minder geld ze krijgen.
Om een baby te maken, heeft een duo twee zaken nodig:
Sperma (van zo goed mogelijke kwaliteit)
Een gastvrije baarmoeder
Sperma kopen
Sperma kopen de duo's bij de verkoper. Dat is iemand van de leiding die zich regelmatig verplaatst. Het is telkens een beetje onderhandelen over de prijs. Het sperma is ingepakt en dus weten de spelers niet wat ze kopen. In sommige spuitjes zal dus slecht sperma zitten (leeg spuitje) en in andere goed sperma (vol spuitje).
Bevruchting
Bevruchting: op het gezellige plekje kan je het sperma in de baarmoeder spuiten (= ballon). De draagmoeder stopt die ballon onder haar trui en dan is ze zwanger.
Gynaecoloog
De gastvrije baarmoeder is belangrijk wanneer ze naar de gynaecoloog zullen gaan.
Na de bevruchting is het tijd voor een bezoekje aan de gynaecoloog. Daar moeten de duo's dobbelen en komen ze te weten hoe het met hun kindje gaat: is het kindje gezond, hoeveel zijn het er, enz. De gynaecoloog beoordeelt de gastvrijheid van de baarmoeder op basis van de plaats waar de bevruchting gebeurde.
De duo's mogen dobbelen om zo punten te verdienen voor de status van hun kindje. Hoeveel keer ze mogen dobbelen, is afhankelijk van de gastvrijheid van de baarmoeder.
Openbaar: geen extra kansen
Wc-hokje: 1 extra kans
Secondententje: 2 extra kansen
Lokaal: 3 extra kansen
In de periode van de zwangerschap kunnen de koppels activiteiten doen waarmee ze geld kunnen verdienen om meer sperma te kopen. Ze moeten minstens één activiteit doen voor ze gaan bevallen. Er staat geen maximum op.
De activiteiten kunnen zijn:
Zwangerschapsgymnastiek
Babyfluisteren
Buggyrace
Massage
...
De bevalling
Als de termijn van de zwangerschap voorbij is, kunnen de koppels naar de verloskamer om te gaan bevallen. Daar moeten ze zich gewoon inleven in de bevalling. Hun baby is geboren (baby = pop)!
Einde van het spel
Wanneer iedereen enkele kinderen gemaakt heeft, kan je het spel afronden. Dan moeten de koppels hun punten tellen die ze bij de gynaecoloog kregen voor hun kinderen. Welk koppel haalt de hoogste score?
Lachen, gieren, brullen tijdens dit spel? Het werd bedacht voor de Titoboost. Jij kan ook mee op Boost om knotsgekke ideeën op te doen voor je favoriete afdeling!