Heks-Dwerg-Reus 

Heks-Dwerg-Reus 

Speluitleg

 De groep en het terrein worden in 2 verdeeld. Elke groep gaat naar een uithoek van het terrein en beslist (samen met iemand van de leiding) welke rol ze zullen aannemen: Heks, dwerg of reus. Daarna gaan de groepen op enkele stappen van het midden staan. Als de leiding een signaal geeft, dan beeldt elke groep zijn/haar personage uit: Heksen houden de handen voor zich om de reus te betoveren, de reus is heel groot (met de armen omhoog) en vertrappelt de dwerg en de dwerg kriebelt aan de tenen van de heks (armen omlaag). Wanneer je ziet welk personage de andere groep is, dan probeer je deze ofwel te tikken, ofwel weg te lopen van deze anderen. Iedereen die getikt werd maakt voor de volgende ronde deel uit van het andere team.De leiding verdeelt zich hier mee over de teams. Dit is dus teams van leden en leiding gemengd.  

Organisatie
KLJ

Leeftijd

0
tot
9 jaar
Duur
15 minuten
Terrein
Intensiteit
matig