In de Kabouterstraat staan twee huizen, een rood en een blauw. De eigenaars van die huizen liggen al jarenlang in ruzie. Toevallig houden ze allebei enorm van tuinkabouters en staat hun tuin er dus vol van. Als de nacht valt, komen de porseleinen tuinkabouters tot leven en racen ze tegen elkaar met grasmachines of vallen ze elkaar aan. Opgepast! Als de bellemantuinkabouter belt, moeten alle tuinkabouters onmiddellijk verstenen zodat de mensen niet doorhebben dat ze tot leven gekomen zijn. In de bijlage vind je personagefiches voor 2 teams (elk 8 of 9 personen) voor 3 rondes.
Uitleg
De aspi’s krijgen allemaal een bepaald personage toegewezen, dat deel uitmaakt van de rode of de blauwe clan. Ieder personage heeft een ander doel tijdens het spel en krijgt enkele opdrachten voor tijdens het spel. (bv. “Als X gebeurt, dan moet je Y doen.”)
Personagefiches: zie bijlage
Verschillende rondes:
Grasmachinerace
bloem vinden (=omgekeerde verstopper)
oorlogje; zie bijlage. In elke ploeg zitten er:
bom (mag wel verplaatsen maar niet tikken) (2)
mineur (kan bom ontmijnen)
roos (mag wel verplaatsen maar niet tikken)
verkenner (kan meerdere stappen in een keer zetten)