markt dagje

markt dagje

Speluitleg

inleving: in het dorp waar wij zijn gestrand is het regelmatig markt, typish aan zulk een markt is dat er veel handelaars zijn die vannalles proberen te verkopen en aan te bieden, schoen poetsers, café bazen, massage saloons, tatoo shops, kappers, haren wassers, vechters etc… doel: is dat je met een groepje van 3 een marktkraam opzet zaken verkoopt en ook bij de andere gaat kopen. Het uiteindelijke plan is om zo veel mogelijk geld over te houden Opzet: Leden worden in werk groepjes van 3 verdeeld en maken voor zichzelf uit welke handel ze opzetten, ze moeten hiervoor een kraampje opstellen en hier reklame voor maken. Leiding geeft ieder start kapitaal en gaat zelf veelvuldig over de markt om geld te laten rollen bij de verschillende markt kramers. Belangrijk om leden ideetjes te geven en voldoende materiaal om standen op te zetten.

Variaties

je kan de markten organiseren in dieverse thema's: ridders, piraten, etc...

Opmerkingen

voorzie veel materiaal om te knutselen, geef hen ook ideetjes wat ze kunnen doen,

van sam Gui, a4412S, scouts, nijlen

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    9
    tot
    12 jaar

    Aantal spelers

    10
    tot
    99 spelers
    Duur
    120 minuten
    Aantal groepen
    1 groep
    Terrein
    Soort
    Intensiteit
    matig