Mission Possible

Mission Possible

Speluitleg
Speluitleg
Doel van deze missie:
Voorkomen dat Mister ZX om 15u50 nog vrij rondloopt in Moorsel. Op dat tijdsstip zal hij namelijk een bom laten ontploffen (een zwarte ballon)
Inkleding:
2 secret agents (niemand weet wie ze zijn, van waar ze komen, …) verzamelen rond zich een groep mensen met durf, intelligentie, inzicht (kortom +12ers).
Ze nemen de groep mee naar de Leirekensroute (aan een bankje aan petanqueplein). Daar gebeurt de speluitleg.
Ze brengen hen op de hoogte van het hoe en waarom van hun komst. Dit alles verloopt in mysterieuze en ingetogen sfeer. Ze zijn gekleed in het zwart, met zonnebril, aktetas.
Het spel:
Mister ZX is gesignaleerd in Moorsel, en is hier meteen ondergedoken. Elke 20 minuten krijgt het secret mission-hoofdkartier in Peking een radarflits binnen van waar Mister ZX zich bevindt. Deze informatie zullen de secret agents doorgeven, ALS de KLJ-ers zich kunnen bewijzen van hun durf, intelligentie, …
Concreet:
  • De KLJ-ers moeten samen 3 of 2 (zitten zo reeds samen in een enveloppe) goede samenwerkingsopdrachten vervullen. Dan hebben ze recht op de secret information (plaats waar mister ZX zich dan bevindt).
  • Met die informatie mogen ze dan 1 team (van 5 personen, die samen moeten blijven: samen in binnenband van een fiets steken) op verkenning sturen.
Mister ZX zal natuurlijk verlopen, en zal na 20 minuten weer ergens anders zijn. Dan mag er terug een team op pad gaan als er 3 of 2 goeie opdrachten vervuld zijn, enz…
De teams die op zoek gaan, kunnen ten allen tijde terug keren naar de thuisbasis (om informatie uit te wisselen, of bijvoorbeeld ook om te ruilen met mensen uit de opdrachtploeg). Ze kunnen echter ook gewoon GSM-nummers uitwisselen met de thuisbasis, en zo op de hoogte gebracht worden van de nieuwe positie van ZX.
  • De thuisbasis krijgt per goeie opdracht ook een stukje van een kaart van Moorsel. Hiermee kunnen ze de verkenningsteams beter coachen.
  • Als één team Mister ZX gevonden heeft, moeten ze zijn bom onschadelijk maken (ballon prikken) en hem tot aan de thuisbasis brengen.
Doel:
Het spel is geslaagd als tegen 15u50 Mister ZX uitgeschakeld is én alle teams terug aan de thuisbasis staan.
Er zullen dus mensen zijn die misschien de hele tijd aan de thuisbasis staan om te coachen en opdrachten te doen. Anderen zullen misschien na 20 minuten al op zoektocht gaan.
Opdrachten:
  • Spel: stikmachine tot iedereen gedaan heeft
  • Spel: lucky lucke tot gedaan is
  • Spel: rupsband rond een gebouw
  • Stagediven
  • De brievenbus
  • Van jong naar oud gaan staan zonder woorden
  • Raadsels oplossen
  • Spel: de bom tot gedaan is
  • Allemaal samen op één bank kruipen
  • Spel: knoopje
  • Spel: kiekenkot
  • Spel: hanengevecht
  • Spel: kat en muis
Personages:
2 secret agent
1 Mister ZX
Materiaal
Materiaal:
  • Verkleedkleren zwart, aktetas
  • Zwarte ballon
  • Kaart van Moorsel verknipt
  • Enkele GSM’s
  • Binnenbanden fiets
  • Aantal raadsels
  • Touw
  • Een balletje
  • Krijt
  • Zakdoek
Organisatie
KLJ

Leeftijd

12
tot
16 jaar

Aantal spelers

1
tot
99 spelers
Duur
1 minuten
Aantal groepen
1 groep
Terrein
Intensiteit