The Rescue Rakwi's

The Rescue Rakwi's

Speluitleg

Er is een groot schip gezonken en honderden mensen zijn aan het verdrinken in de woeste oceaan. Gelukkig kunnen de rakwi's hen helpen. Neem een groot blad papier en verdeel dit in 4 zones. In elke zone teken je een vijftigtal mannetjes die aan het verdrinken zijn. Iemand van de leiding zit met dit blad aan de centrale post. Twee andere leiders dragen een fluovestje en lopen rond in het bos. Nadat de rakwi's in vier ploegen verdeeld zijn en nadat zij een kamp afgebakend hebben, mogen ze op zoek gaan naar deze leiders. Bij hen kunnen ze een opdracht/spelletje doen en daarvoor krijgen ze een kaartje met ofwel (naargelang hoe goed ze dit uitvoeren)

1) Rudy de Redder (om 1 persoon te redden)
2) Reddingsboei (om 1 persoon te redden)
3) Reddingsboot (om 2 personen te redden)
4) Helikopter (om 2 personen te redden)

Met dit kaartje (zie bijlage) gaan ze naar de centrale post, de leiding die daar zit omcirkelt het aantal personen dat de Rakwi's kunnen redden. Het is dus de bedoeling om zo snel mogelijk alle drenkelingen in jouw zone te redden.

Extra: Alle rakwi's krijgen een wasknijper in de kleur van hun ploeg opgespeld. Ze kunnen een kaartje van een andere ploeg winnen door een wasknijper van de speler met het kaartje af te nemen. In hun kamp zijn de rakwi's veilig, ook aan de centrale post mogen ze geen wasknijpers van elkaar afnemen.

Materiaal

-Kaartjes

  • reddingsboot
  • reddingsboei
  • Rudy de Redder
  • Seaking

-Eventueel materiaal om een kamp af te bakenen -Eventueel materiaal voor de opdrachten

BijlageGrootte
PDF-pictogram gamedbows9drrk.pdf305.13 KB
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

8
tot
14 jaar

Aantal spelers

8
tot
40 spelers
Duur
90 minuten
Aantal groepen
4 groepen
Terrein
Intensiteit
matig