Rumsmokkelen

Rumsmokkelen

Speluitleg

2 piratenbendes (de 2 ploegen) zijn op de hoogte van een opslagplaats voor rum, ze moeten zoveel mogelijk rum (flesjes of kaartjes) naar hun kamp proberen te smokkelen. De bendes beginnen in hun kamp (aan land) en moeten de zee (plein) oversteken om de opslagplaats te berijken. In de zee zijn 2 eilanden (elke ploeg 1) waarop 1 of meerdere piraten met een bom (bal) piraten van de andere bende proberen aan te gooien (aangegooid: 10 s blijven staan). Als ze aan de opslagplaats komen moeten er telkens 2 piraten van elke bende duelleren voor een fles rum (hanegevecht, dassenroof, blad-steen-schaar, worstelen,…), de leiding geeft de winnaar een fles, de winnaar probeert de rum over de zee naar het kamp te smokkelen. De verliezer wacht op een volgende tegenstander.

Variaties

Als de piraten aangegooid zijn en ze hebben rum bij kan je ze deze laten afgeven i p v te laten wachten. Je kan ze ook een opdracht laten doen om een boot te krijgen zodat ze over de zee kunnen. De bommengooiers kunnen ook zeevaartpolitie zijn (leiding)

van Ines Defreyne, Tel Aviv, Scheldewindeke

Materiaal
  • 20-tal ballen
  • afhankelijk van het flessen of kaartjes
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

6
tot
16 jaar

Aantal spelers

10
tot
99 spelers
Duur
0 minuten
Aantal groepen
2 groepen
Terrein
Intensiteit
matig