SEKTESPEL
Verdeel de groep in 2 ploegen door een streep verf op hun gezicht te zetten. Het zou cool zij als elke groep zich in een kleur, kenmerkend voor zijn sekte zou kunnen kleden. Bijvoorbeeld de donkere ploeg tegen de ploeg met felle kleuren.
Binnen de ploeg wordt een sekteleider gekozen. Daarna maakt elke ploeg een vlag met haar logo op. Deze vlag wordt altijd meegenomen naar de opdrachten.
Elke sekte krijgt in het begin van het spel 50 of meer bankbiljetten. Voordat de sektes het tegen elkaar opnemen in een opdracht, moeten ze dat geld inzetten. De winnende sekte krijgt haar geld en het geld van de andere sekte. De sektes mogen zelf kiezen welke opdrachten ze spelen tegen elkaar.
Voorbeelden van opdrachten
1. Touwtrekken
2. Doe een estafette met bakken cola aan je voeten
3. Bouw een zo hoog mogelijke menselijke piramide
4. Breng met heel de ploeg 5 personen naar de overkant zonder de grond te raken.
5. Houd met de hele groep zo lang mogelijk hoofd onder water
Voor de eerste opdracht trekken alle leden van de sekte een briefje. 1 van de briefjes bepaalt wie de mol is. De mol maakt zich niet bekend. Daarna worden alle briefkes DEFTIG teruggegeven. De beide mollen moeten zo onopvallend mogelijk hun sekte laten verliezen. Eigenlijk speelt de mol met de andere sekte mee. Na elke uitdaging wordt er binnen de sekte gestemd. Iedereen heeft 1 stem, ook de mol. Wie de meeste stemmen heeft, moet zeggen of hij de mol is. Als de stemming klopt, krijgt de sekte 20 biljetten bij en trekken ze opnieuw briefjes. Als het fout is, gaan we gewoon door met het volgende spel. De sekteleider beslist bij een gelijk aantal stemmen. Opgelet, de sekteleider kan zelf ook de mol zijn!
De sekte die op het einde van het spel het meeste geld heeft, is de winnaar.