* Dierengeluiden:
helft van de groep gaat naar buiten. De andere leggen zich in een kring en kruipen volledig in hun slaapzak. Alle leden van de groep die nu terug naar binnen komt moeten een slaapzak kiezen. Ze moeten proberen te raden wie in de slaapzak zit. Als ze het allemaal juist geraden hebben moeten degene in de slaapzak raden wie er voor hun slaapzak zit. Degene die ervoor zit moet dieren geluiden maken.
* Gevaarlijke nacht:
Er zijn 2 ploegen. De ene ploeg staat aan een zijde van het lokaal, zij stellen boten voor. Alle leden van deze groep trekken een slaapzak over hun hoofd zodat ze niet meer kunnen zien maar wel nog kunnen lopen. De andere ploeg verspreiden zich in het lokaal, zij stellen de klippen van de zee voor, zij bootsen het geluid van de zee na. De boten moeten proberen aan de andere kant van de zee te geraken zonder tegen de kliffen aan te varen. Maar er is dichte mist, pas als een boot op 50cm afstand van een klif is mag deze geluid maken.
* Wie werd gekidnapt?:
Alle leden lopen rond in het lokaal, ze hebben allemaal hun slaapzak over hun kop getrokken. De leiding neemt 1 persoon mee naar buiten. Als de leiding fluit kruipt iedereen uit zijn slaapzak en raad voor het eerst wie gekidnapt is. Wie juist raad mag nu de kidnapper zijn.
* Slaapzakwandelen:
Er zijn groepjes van 2 leden. 1 persoon is de slaapwandelaar, de andere is het hondje. Het hondje moet proberen de slaapwandelaar naar zijn slaapplaats te brengen, maar het hondje mag alleen maar blaffen, grommen, janken, .
* Herkennen van voeten:
Iemand wordt naar buiten gestuurd en de rest gaat in zijn slaapzak liggen met zijn voeten erbuiten. Dan mag de persoon die naar buiten moest terug naar binnen komen. Hij/zij moet nu proberen te raden van wie welke voeten zijn.