Vampiregame!

Vampiregame!

Speluitleg

De keti's worden verdeeld in ploegen van 2 personen. Er is 1 spelleider (= Els) en 2 boemannen (=Hans en Dries). Elke ploeg krijgt een brandende kaars. Ze krijgen 5 minuten om een goede plaats te vinden om hun kaars weg te zetten. Vanaf dan moet de kaars blijven staan op die plaats, ze mogen ze dus in geen geval meenemen. Op de kampplaats hangen/liggen her en der allerlei opdrachten. De keti's lossen/voeren deze opdrachten op/uit en laten aan de spelleider, die op een centrale plaats zit, hun oplossing zien. De spelleider houdt bij wie wat juist heeft opgelost. Ondertussen lopen de boemannen rond en proberen de kaarsen van de ploegen uit te doen. Elke ploeg krijgt ook 1 joker die ze kunnen inzetten vlak nadat hun kaars is uitgedaan door de boeman. Hun kaars wordt dan onmiddellijk weer aangestoken. Van zo gauw een ploeg alle oplossingen juist heeft, krijgt die ploeg een melkpapiertje.(Dit is een op het eerste zicht blanco papiertje maar er is met melk een code opgeschreven) Dit moeten ze boven hun (brandende) kaars houden om de code te kunnen zien. Brandt hun kaars niet meer kunnen ze sowieso niet winnen. Met de code openen de winnaars de doodskist van opa vampier en beletten hierbij dat de vampieren gaan uitsterven!

van Dries Geysen, Ag0803, Chiro Gniffel, Wuustwezel

Materiaal
  • genoeg grote kaarsen
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

12
tot
18 jaar

Aantal spelers

8
tot
20 spelers
Duur
90 minuten
Aantal groepen
1 groep
Terrein
Intensiteit
zwaar