Druk de bijlage af, steek dit in een mapje en gebruik een klembord of kleef het op een stuk karton. Zo hoef je niet telkens een nieuw papier af te drukken. ------------------------------------------------------------------------------------
Teken onderstaand raster over op de grond, met krijt. De vakjes moeten groot genoeg zijn om erin te kunnen staan.
Teken nu met uitwisbare stift een route uit over het raster op dit blad. Je begint in de onderste rij en eindigt in de bovenste rij. Je mag vooruit, achteruit en zijwaarts gaan, maar niet schuin.
Laat iemand anders jouw route proberen te vinden. Hij of zij gaat bij “START” staan en gokt in welk vakje (van rij 6) de route begint, door er in te gaan staan.
Is het juist dan zeg je niks en mag de deelnemer gokken in welk vakje de route verder gaat. Is het fout, dan maak je een gek geluid (bijvoorbeeld: MÈÈÈÈP, PEUUUPPP, ...) en dan mag iemand anders proberen.
De winnaar is degene die in rij 1 vanuit het juiste vakje naar de FINISH stapt. De winnaar mag nu zelf een nieuwe route uittekenen.
Veel plezier!
Materiaal
Stoepkrijt, ruimte om een raster van ongeveer 175 cm² te tekenen (op een stoep), dit spelblad en best een uitwisbare stift.