Bij dit spel trek je een grote cirkel op het terrein de grote van deze cirkel is cruciaal voor het goede verloop. 1 iemand staat in de cirkel dit is de worm die uit de krabbencirkel wilt ontsnappen. alle andere deelnemers staan op de lijn van de cirkel zij zijn de krabben. Ze mogen ten alle tijden niet met hun voeten van de lijn komen.
Hoe te winnen? De worm zet bijde voeten uit de Cirkel zonder getikt te worden door de krabben. Als je binnen 2 minuten de cirkel niet kan verlaten verlies je het spel.
Hoe de grote van de cirkel te bepalen. Maak met alle krabben een cirkel hand in hand. stap dan volledig achteruit totdat je elkaar net moet lossen. Zet nu tesamen stappen achteruit totdat er ongeveer 3 personen met gestrekte armen tussenkunnen. De worm kan hierbij helpen. trek nu met krijt of door middel van een touw een cirkel.
Teken ook een 2de kleine cirkel dit is de cirkel waar de worm 1 voet op moet plaatsen wanneer die getikt is alvoorens je het spel weer kan hervatten. Teken deze cirkel op 3 meter van de buitenste cirkel.