Eten is heel belangrijk in ons leven. We kunnen niet zonder en al zeker niet zonder die overheerlijke tussendoortjes die we altijd uit de snoepkast halen. Er gaat niets boven een lolly en al zeker niet als je er een spel mee kunt spelen.
SAMENVATTING
Dit spel wordt in twee teams gespeeld. Geef elke speelclubber een lolly en een potje. De teams krijgen telkens opdrachten, die ze om beurten moeten uitvoeren. De bedoeling is dat ze dat zo snel mogelijk doen. Terwijl een team bezig is met een opdracht mogen de anderen aan hun lolly likken. Let op: het is ten strengste verboden om de lolly kapot te bijten! De speelclubbers moeten de opdracht dus zo snel mogelijk doen, want de ploeg van wie de lolly’s als eerste allemaal op zijn, wint! Het komt er dus op aan de andere ploeg zo weinig mogelijk tijd te geven om hun likstok te doen verdwijnen.
SPELVERLOOP
Verdeling in groepjes
Zoek op voorhand lolly’s in twee kleuren. Verstop een gelijk aantal van elke kleur in het speelclublokaal. De speelclubbers moeten zo snel mogelijk een lolly zoeken. De kleur van het snoep dat ze vinden, is de kleur van de ploeg waartoe ze behoren.
Opdrachten
Laat de ploegjes om de beurt zelf kiezen welke opdracht ze willen doen.
Gedachten lezen: De ploeg telt samen tot vijftien door om beurten een nummer te zeggen, alleen mogen ze niets afspreken. Als twee speelclubbers op hetzelfde moment spreken, beginnen ze opnieuw.
Uitbeeldertje: Elke ploeg kiest een vrijwilliger die iets moet uitbeelden. De leiding zegt in stilte een woord tegen die speelclubber. Als de ploeg het woord kan raden, stoppen de anderen met likken.
Appel doorgeven zonder handen: De speelclubbers moeten in een cirkel gaan zitten. Een van hen mag beginnen. Het is de bedoeling dat ze een appel doorgeven, maar zonder hun handen te gebruiken. Ze mogen zelf kiezen hoe ze dat doen! Als de appel valt, moeten ze opnieuw beginnen. Als de appel de cirkel rond gegaan is, stopt de andere ploeg met likken.
Zoek de pingpongbal: Verstop een pingpongbal in het Chirolokaal. De speelclubbers moeten die zo snel mogelijk vinden. Als ze de pingpongbal aan de leiding geven, stopt de andere ploeg met likken.
Alfabet, achterstevoren: De speelclubbers moeten het alfabet opzeggen, maar omgekeerd. Wanneer ze klaar zijn, stopt de klok. Als ze een fout maken, moeten ze opnieuw beginnen.
Hindernissenrace: Maak een parcours dat de speelclubbers als levende kruiwagens moeten afleggen.
Magisch tapijt: De speelclubbers moeten op een vuilniszak of doek staan. Die moeten ze proberen om te draaien zonder dat iemand de grond raakt.
Alfabet: Geef de opdracht een woord te vinden voor elke letter van het alfabet. Ze mogen drie letters overslaan.
Insect: Zoek zo snel mogelijk een insect en breng het naar de leiding.
EINDE VAN HET SPEL
Het spel stopt als bij één ploeg alle likstokken op zijn. Geef alle speelclubbers nog een extra lolly om de namiddag af te sluiten.