Punkspel

Punkspel

Speluitleg

De leden zijn verkleed als punkers. We gaan een punkspel spelen, maar eerst moeten we oefenen om echt in de sfeer van de punkers te komen.

  • 1 keer fluiten: springen
  • 2 keer fluiten: Oi roepen
  • Punkgroet bedenken

Hoe worden we een punker?

  • Stoer kapsel
  • Tatoeages bij elkaar zetten en stoer schminken  
  • Leren drinken
    • Iedereen krijgt een bierflesje gevuld met water
    • Probeer zo ver mogelijk te tuffen (met water)
  • Pijn verdragen
    • Door de tunnel  
    • Uitbreken en inbreken
    • “Moshpit” (proberen niet buiten de cirkel te vallen)
  • Scheldwoorden zeggen binnen de vijf seconden, of je valt af
  • Door elkaar roepen

Anarchie

  • De leiding zegt: als we links zeggen moeten ze rechts doen, zo met afvallen
  • Dirigentje: iemand die afwijkt, maar de rest volgt
  • Anarchistje (moordenaartje): we hebben een anarchist die in opstand komt en die de niet anarchisten uitschakelt (knipogen). Er is één onderzoeker, als die weet wie de anarchist is roept hij anarchie! En mag hij zeggen wie de anarchist is.  

Punkers zijn puntig en prikkelbaar

  • Iedereen stopt een ballon onder zijn kleren aan zijn buik. Bij het startsignaal probeert iedereen de ballonen van de andere stuk te maken.  
  • Prikkertje (tikkertje op een klein terreintje, als je geprikt wordt dan wordt je mee prikker)

muziekfans  

Eén persoon staat in het midden, de andere lopen rondom hen rond. Hij doet als een dirigent met zijn vingers, als hij stop doet dan moet iedereen stokstijf blijven staan. Dan wijst hij in een bepaalde richting, de persoon die daar het dichtste bij staat moet met verdraaide stem een liedje zingen. Als de “dirigent” kan raden wie er zingt, wordt die andere persoon de nieuwe dirigent.  

Iedereen loopt geblinddoekt door elkaar. Eén persoon niet en deze persoon heeft een fluitje. De geblinddoekte personen moeten proberen degene met het fluitje te tikken. Lukt dat, dan mogen zij op het fluitje blazen

Kale koppen

  • We smijten één grote knikker, de leden moeten hun twee kleine knikkers zo dicht mogelijk tegen de grote krijgen.
  • Kaalkop Kaalkop Krullenkop (kipkip kuiken)
Materiaal
  • Shmink
  • lege bierflesjes met water
  • Kaartspel
  • Ballonnen
  • Blinddoeken
  • Knikkers (grote + kleine)
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

12
tot
14 jaar

Aantal spelers

5
tot
20 spelers
Duur
180 minuten
Aantal groepen
1 groep
Intensiteit
matig