De leden worden verdeeld in 12 groepen (ongeveer 8 leden per groep, van verschillende leeftijden). Elke groep is een tv-zender, waarvan ze de naam zelf mogen kiezen. Het doel van elke tv-zender is om zo veel mogelijk kijkcijfers te behalen. Dit kan door verschillende programma’s uit te zenden die veel kijkers trekken.
Om deze programma’s op hun zenders te krijgen, moeten ze deze ‘kopen’. Elk tv-programma heeft zijn specifieke “prijs” en voorwaarden. Hoe populairder het tv-programma is, hoe moeilijker het is om dit te ‘kopen’.
De voorwerpen die nodig zijn om de tv-programma’s te kopen, kunnen ze verzamelen bij de verschillende standjes die verspreid staan over het terrein. Bij elk standje kunnen ze een opdracht doen waarmee ze de voorwerpen/geld/voorwaarden kunnen verdienen. Ze kunnen deze opdracht ofwel heel goed uitvoeren, matig uitvoeren of slecht uitvoeren.
Als de opdracht goed uitgevoerd is, mag de groep zelf 3 voorwerpen kiezen die in de stand aanwezig zijn.
Als de opdracht matig uitgevoerd is, mogen ze er zelf 1 kiezen en krijgen ze een 2de willekeurig
Als de opdracht slecht uitgevoerd is, krijgen ze er enkel 1 willekeurig
Als ze voldoende voorwerpen/geld/voorwaarden verzameld hebben, kunnen ze een tv programma kopen en is dit voor hun zender. Wie op het einde de hoogste kijkcijfers heeft, wint het spel en verdient een televisieprijs!
Er hangen 3 hoepels op. De makkelijkste hoepel is 1 punt waard, de 2de is 2 punten waard en de 3de is 3 punten waard. De leden mogen elk een papieren vliegtuigje vouwen en dit proberen door de hoepels te gooien. Zo moeten ze zo veel mogelijk punten scoren
> 70% van te totaal te behalen punten
> 30%
< 30%
Stand 2: Gouden munten, micro, Cameraman
Er staat een rij teelichtjes. Om de beurt mogen alle leden van de groep in 1 adem proberen zo veel mogelijk teelichtjes uit te blazen. De volgende gaat telkens verder waar de vorige gebleven is.
> 70% kaarsjes uit
> 30%
< 30%
Stand 3: Regisseur, Jury, Animatie
Alle leden gaan achter elkaar in een rijtje zitten. Ze zijn allemaal geblinddoekt en hebben een bordje vast. De eerste krijgt 10 snoepjes in zijn bordje. De snoepjes moeten over het hoofd naar achter doorgegeven worden van persoon tot persoon.
>= 5 snoepjes op einde
>= 2
< 2
Stand 4: Gouden munten, Nieuwslezer, Geluid
Elk lid van het groepje mag 1x vanaf een bepaalde afstand tegen een paal proberen te trappen met een voetbal.
> 70% ertegen
> 30%
< 30%
Stand 5: Camera, publiek, Animatie
Alle leden moeten op een lijn gaan staan. Iets verderop wordt een lijn getrokken. De leden moeten proberen voorbij deze lijn te schoenschoppen. Elke schoen voorbij de lijn telt
> 70% voorbij
> 30 % voorbij
< 30 % voorbij
Stand 6: Cameraman, Sportanker, Regisseur
De leiding heeft een kaartspel en er wordt hoger lager gespeeld met de groep. De groep moet proberen zo vaak mogelijk te raden of de volgende kaart hoger of lager dan de vorige is. Als het juist is mogen ze verder doen.
>= 8 kaarten
>= 4 k
< 4
Stand 7: Presentator, Gouden munten, Geluid
Elk lid van het groepje trekt een nummertje van 1 tot 20 uit de kom. Ze mogen dit aan niemand laten zien. Ze moeten dan proberen in de juiste volgorde te gaan staan zonder te praten.
Alles juist
80% juist
< 80%
Stand 8: Animatie, Sportanker, Presentator
Er hangt een roos met 3 vlakken op (midden = 5 punten, dan 3 punten en buitenste = 1 punt). Elk lid moet geblinddoekt 10 rondjes rond een kegel draaien en dan proberen hun sticker in de roos te plakken. Bij rakkers en kadees mag de rest van de groep instructies geven.
> 70% van de totaal te behalen punten
> 30%
< 30 %
Stand 9: Gouden munten, Camera, Cameraman
Foto’s goedleggen
1 van de 2 leiding staat geblinddoekt op een verhoogje met een gsm. Deze leiding draait stilletjes rond en trekt een minuut lang foto’s. De andere leiding probeert om zo vaak mogelijk op deze foto’s te staan. De groep moet dit proberen te verhinderen.
< 5x op de foto
< 15x op de foto
> 15x op de foto
Stand 10: Geluid, Micro, Regisseur
Stop de band. Er wordt 5x een liedje gespeeld en als het liedje stopt, moeten de leden zo juist mogelijk meezingen.
>= 4x correct
>= 2x correct
< 2x correct
Stand 11: Weerman, Camera, Geluid
De leden moeten een woordenslang maken van 30 dieren. Iemand die niet kan antwoorden ligt er uit.
30 dieren
>= 20 dieren
< 20 dieren
Stand 12: Jury, Animatie, Cameraman
De leden krijgen x aantal minuten om te koekhappen. MAAR er mag telkens maar 1 iemand aan het koekhappen zijn. Pas als de eerste klaar is, mag de volgende beginnen. Het aantal opgegeten koeken binnen deze minuten worden op het einde geteld.
> 80% van de koeken op
> 50%
< 50 %
Stand 13: Camera, Regisseur, Animatie
De leden moeten 5 keer over geraken met x aantal voeten en x aantal handen. Leden die niet mee over geraken, vallen af. De leden die na de 5de keer mee over geraken, worden getelt.
> 80% leden over
> 50% leden over
< 50% leden over
Stand 14: Publiek, Gouden munt, Geluid
Blikken werpen. Elk lid krijgt een kans om 3x naar de blikken te gooien. Op het einde worden de punten van elk lid van het team opgeteld.
> 70% punten
> 40%
< 40 %
Stand 15: Sportanker, Camera, animatie
Zo hoog mogelijk sjoelen in de sjoelbak (om de beurt 1 blokje schuiven)
> 25 punten
> 15 punten
< 15 punten
Stand 16: Gouden munt, Cameraman, Regisseur
Met zijn allen op een laken staan en dit omdraaien zonder van het laken te gaan.
2x om-draaien
1x om-draaien
0x om-draaien
Elk lid moet met een beker water een parcours afleggen binnen de tijd. Op elke beker staat een lijn waaronder het water niet mag zijn. Als het water onder de lijn is op het einde van het parcours, telt deze persoon niet mee. Het aantal geldige personen binnen de tijd wordt geteld.
> 70 %
> 30%
< 30%
Stand 17: Gouden munt, Geluid, camera
De leden moeten elk proberen om binnen een minuut een beker te flippen. Elke persoon die binnen de tijd een beker flipt, telt.