Uit de kleren - kwis

Uit de kleren - kwis

Speluitleg

De kinderen mogen zich per twee zetten ( of je kan dit ook in drie groepen of zo doen ). Bij het begin van het spel zeg je dat iedereen binnen de twee minuten zoveel mogelijk kleren moeten gaan aandoen. Wie te laat is, moet al een kledingsstuk uitdoen. Er worden vragen gesteld, en voor je mag antwoorden, moet je eerst een kledij - opdracht gedaan hebben. Degene die het juiste antwoord heeft dan, moet geen kledingsstuk uitdoen, de andere groepjes moeten er ieder een uitdoen dan. Als je ziet dat er een groepje bijna geen kledingsstukken meer heeft om uit te doen, dan kan je ook een opdracht geven, waarbij de winnende groep ieder drie kledingsstukken bijkrijgen... . * KLedij-opdrachten ( voor je het antwoord mag geven ): - Sokken uitdoen zonder handen te gebruiken. - Zo vlug mogelijk een kledingsstuk uitdoen en binnenstebuiten terug aandoen. - Met een hoed gooien naar iemand van je ploeg, die hem met het hoofd moet opvangen. - Om het snelst een klerenketting maken tot het einde van het terrein. - Een lepel met een touw door de mouwen van je pull trekken. - Elkaars schoenen wisselen. * Opdrachten om kledij bij te winnen: - Op 1 been staan zonder om te vallen ( je mag de andere groepen proberen om te duwen ). - Stoel gaan halen ergens en er met je hele groep opstaan. - Fiets gaan halen en rond de boom fietsen. De groep die een van deze opdrachten als eerste gedaan heeft, krijgt drie kledingsstukken, de tweede groep krijgt er twee, de derde amper één, en de andere groepen krijgen er geen bij.

van Klungeltjes Leentje en Kimpje, LM/0509, Chiro mozaiek winterslag, Genk

Materiaal
    Organisatie
    Chirojeugd Vlaanderen

    Leeftijd

    0
    tot
    0 jaar

    Aantal spelers

    0
    tot
    99 spelers
    Duur
    0 minuten
    Aantal groepen
    1 groep
    Terrein
    Intensiteit
    hevig