Waterraketspel

Waterraketspel

Speluitleg

Waterraketspel

Materiaal

  • Petfles
  • Fietspomp
  • Naald
  • Kurk
  • Balonnen
  • Papier
  • Stylo
  • Stoelen
  • Ruitjesblad
  • Nep geld

Speluitleg

De leden worden in twee groepen verdeelt. De twee groepen spelen onderstaande opdrachten tegen elkaar. De winnende groep krijgt na elke opdracht 50 euro. Na alle opdrachten beschikken beiden groepen over een som geld met dit geld kunnen ze bieden op verschillende materialen om een raket te bouwen (iedere groep krijgt wel standaard een petfles en een kurk want anders kan de raket niet vliegen). Iedere groep krijgt punten op 10 voor hoe hoog de raket vliegt en voor het mooi de raket eruit ziet. De groep met de meeste punten wint het spel.

Opdrachten

  • Blaas een ballon op (tot hij kapot springt) zonder handen
  • Teken een portret van de leiding
  • Bouw een piramide met stoelen
  • Maak een dierenslang van 30 dieren
  • Om het langst planken
  • Kleur een damboordpatroon op een ruitjesblad
  • Doe je schoenen en sokken uit en dan weer aan
  • Schrijf de maaltafel van 7 op
  • Zeg zo lang mogelijk KLJJJJJJJ
  • 1,2,3 piano
  • Kippenkoers
  • Stoelenrace

Instructie raket

  1. Maak een gat in de kurk
  2. Snij de kurk zodat de naald er helemaal door kan
  3. Knip 4 vleugels uit karton en plak ze aan de fles
  4. Maak een kegel van een blad papier voor te top van de rakket
  5. Vul de fles 1/3 met water
  6. Stop de kurk en de fietspomp aan de fles
  7. Installeer voor lancering
Organisatie
KLJ Doorslaar

Leeftijd

12
tot
25 jaar

Aantal spelers

10
tot
30 spelers
Duur
120 minuten
Aantal groepen
2 groepen
Terrein
Intensiteit
matig