Leden worden in groepen verdeeld of eventueel individueel. Ze moeten opdrachten doen, wie de opdracht wint mag 5 'schoten lossen' op het spelbord. Wie op het laatste het meeste aantal punten heeft is gewonnen.
Op het spelbord staan :
- 1 vliegtuigmoederschip (5 vakjes) : per raak schot 1 ptn
- 1 kruiser (4 vakjes) : 2 ptn
- 1 fregat (3 vakjes) : 3 ptn
- 1 onderzeeër (3 vakjes) : 4 ptn
- 1 mijnenveger (2 vakjes) : 5 ptn
- per schip dat iemand laat zinken is 5 ptn extra
Opdrachten :
- met handen en knieën op een vuilzak zitten, deze omdraaien zonder de grond te raken.
- achteruit spiegel parcours : om ter snelst
- aardappelestafette : aardappel met touw rond je buik, zo moet je een pingpongballetje vooruit rollen
- kleefkrant : om ter traagst een parcours afleggen met een krant tegen je buik, zonder deze aan te raken. De krant mag de grond niet raken, anders opnieuw beginnen
- met dobbelsteen gooien tot som 20 is, zit je erboven dan moet je opnieuw beginnen
- lucifermikado : mikado met lucifers, geef de lucifers een kleur (rode ring : 50ptn, blauwe ring : 30 ptn, groene ring : 10 ptn)
- iedere speler scheurt een blad uit een telefoonboek. Binnen een afgesproken tijd zoveel mogelijk telefoonnummers omcirkelen waarvan de som van de cijfers bv. gelijk is aan 15 of 30
- varkentje dobbelen : iedere speler krijgt een tekening van een varken met nummers op. De nummers moet je in dalende volgorde aflopen, gooi je het nummer dan mag je dat stuk kleuren. Om ter eerst een gekleurd varkentje hebben.
- Op tafel liggen een aantal lucifers, leden moeten om de beurt met een dobbelsteen gooien en het geworpen aantal lucifers wegnemen. Wie de laatste lucifer wegneemt is verloren. Blijven doen tot er 1 iemand overblijft.
- Leden staan rond een getekende cirkel en nemen elkaars hand vast. Zo proberen ze elkaar in de cirkel te trekken. In de cirkel = uit!
- Vliegtuigje maken en om ter verst laten vliegen.
- 30 korrels rijst met 2 stokjes op een bord leggen.
- ...