Reflectie- en evaluatiemethode waarbij men het groeiproces in kaart brengt.
Doelstelling:
Reflecteren en evalueren
Verloop:
Iedereen krijgt een kaart uit de atlas van de belevingswereld.
Laat de deelnemers eens uitzoeken welke weg ze al hebben afgelegd in de groep, hoe hun gevoel/positie geëvolueerd is dit jaar. Ze mogen hun weg uitstippelen op de kaart. (Je kan eventueel ook vragen om eens terug te kijken op hun ‘chirocarrière’ ofzo)
Bv Ik ben vertrokken bij de stormkust in onrust (ik kende niemand echt goed, beetje vreemde groep, onzekerheid, pas ik hier wel bij?), stilaan ben ik dan naar de bezinning (eigenlijk zijn die mannen zo slecht nog niet, ik vind ze echt tof) en zelfkennis gegaan (eigenlijk voel ik me wel goed bij de aspiranten, zondagavond ben ik meestal wel blij dat ik geweest ben), naar het enthousiasme (ik begon liever en liever naar de chiro te komen) en plezier om zo te belanden bij de lange avonden en goede vrienden (ik voel me goed nu in de ploeg).