Er is een kwaadaardig virus opgedoken dat de Chiro wil vernietigen. Het virus, Wegmetchirotus, verspreidt zich razendsnel in Chiroland en is nu bij jouw groep aangekomen. Het enige dat de Chiro nog kan redden, is het medicijn van de speelclubbers.
DOEL VAN HET SPEL
De speelclubbers moeten het kwaadaardige virus Wegmetchirotus uitroeien voor het iedereen besmet heeft en iedereen van de Chiro ziek wordt.
Voorbereiding x Leg het volgende materiaal klaar:
Timer
Gele verf
Barbecuetang
Bekers
Zakdoekjes
Spuitjes
Mand
Aardappelen
Hoepel
Maak kaartjes voor een ziekenhuismemory: bijvoorbeeld 2 van een spuit, 2 van een dokterstas, enz. x Stel de timer zo in dat hij om de twintig minuten afgaat.
Dokter Bibber Leg tien pingpongballetjes in een kom. De speelclubbers moeten proberen met een barbecuetang de pingpongballen uit de kom te halen zonder de kom te raken. Per vijf pingpongballen die ze eruit krijgen, verdwijnt er een stip.
Uitbeeldertje Laat een speelclubber verschillende ziektesymptomen uitbeelden. Per drie symptomen die geraden worden, verdwijnt er een stip. Voorbeelden van symptomen zijn: misselijkheid, diarree, slaperigheid, koorts, vermageren, zweten, enz.
Memory Wanneer alle kaartjes van het spel omgedraaid zijn, verdwijnt er een stip.
Loopneus Mensen die ziek worden, hebben al eens last van een loopneus. Laat iemand een liedje snuiten. Ze mogen niets zeggen! Per drie geraden liedjes verdwijnt er een stip.
Waterspuiten De speelclubbers moeten per twee gaan staan. Geef hen per duo een spuit en een bekertje. De ene speelclubber mag met de spuit water in de mond van de andere spuiten. Die tweede moet dan proberen het bekertje te vullen met water. Per bekertje dat gevuld geraakt, verdwijnt er één gele stip.
Draaierig Als je misselijk bent, draait je maag de hele tijd. Geef de speelclubbers de opdracht om een hoepel draaiende te houden tussen de twee momenten dat het virus toeslaat. Als dat lukt, komt er geen nieuwe stip bij.
Diarree Helaas is diarree ook een vervelend gevolg van het virus. Dan knijp je je benen altijd wat meer dicht. Dat is wat de speelclubbers nu ook moeten doen. Ze moeten een aardappel tussen hun benen klemmen en zo naar een mand lopen. Per dertig aardappelen die zonder te vallen in de mand geraken, verdwijnt er een stip.
QUARANTAINE Als je het moeilijker wilt maken om de opdrachten te doen slagen, kun je de besmette speelclubbers in quarantaine plaatsen. Zij kunnen dan nog wel opdrachten doen, maar kunnen geen hulp krijgen van andere speelclubbers.
Materiaal
Timer
Gele verf
Barbecuetang
Bekers
Zakdoekjes
Spuitjes
Mand
Aardappelen
Hoepel
Maak kaartjes voor een ziekenhuismemory