Er wordt een rooster gemaakt van min 25 hokjes. Elke ploeg gaat aan een kant van het rooster staan.
De bedoeling van dit spel is de weg naar de andere kant van het rooster te vinden.
De begeleiders heb vooraf per groep een andere route uitgestippeld die de deelnemers moeten zoeken. Ze mogen slechts 1 per 1 proberen. Als ze juist zijn zegt de begeleider niets, als ze fout zijn zegt de begeleider "Piranja" (of boem, zoals je zelf verkiest).
Dan moet de speler die bezig was met het afleggen van het parcours helemaal terugkeren tot buiten het rooster.
Dan mag de volgende uit de groep proberen om de weg te vinden. De deelnemers mogen onderling ook geen woord zeggen tegen elkaar. Ze mogen enkel met gebaren signalen naar elkaar maken. Ook naast het veld lopen mag niet!
Indien er iemand aan de overkant van het bord geraakt kan hij de anderen beter gaan helpen. Mist er echter iemand dan moet heel de groep terug naar de startpositie. Het spel is pas gedaan als een van beide groepen de overkant van het vierkant heeft bereikt.
Variaties
Er kan ook een pestkop in het domein gestopt worden. Als er een van de deelnemers op dit vakje stapt, wordt het kaartje waar de route opstaat 180° graden gedraaid, gevolg: de route is voor de deelnemers nu helemaal veranderd.