De meeste punten verzamelen. Kastelen zijn 3 punten, elk land is 1 punt. Opdrachtkaarten leveren punten op.
Spelverloop:
Elk team krijgt 20 landkaarten, ze mogen op elk 1 leger plaatsen. Dan trekken ze 3 opdrachtkaarten, elke opdracht levert punten op. Als ze een opdracht volbracht hebben trekken ze een nieuwe (ze hebben altijd 3 opdrachten vast). Er zitten ook gebeurtenissen bij, die moeten onmiddellijk uitgespeelt worden.
Landen veroveren ze volgens de regels van risk. (De leiding gooit voor de verdediging als niemand van het verdedigende team aanwezig is)
Als ze 5 landen veroveren krijgen ze een landkaart. Daarop staat een symbool, 3 dezelfde of 3 verschillende levert legers op.
Met grondstoffen kunnen ze legers, forten of stormrammen bouwen. Elk team bezit alle grondstoffen van 1 soort.
bouwen:
Grondstoffen nodig om te bouwen: ijzer (baratheon), steen (Stark), hout (Lannister)
Fort: … grondstoffen nodig
Voordeel: + 1 verdedigen, +0 aanval
Stormram: : … grondstoffen nodig
Voordeel: + 0 verdedigen, +1 aanval
-->toch 3 keer verloren =stormram kapot
Legers: … grondstoffen nodig
Grondstoffen verzamelen:
Stratego-stijl --> personen hebben cijfers van 0 tot 4.
--> 2 wint van 1,3 wint van 2, …
--> 0 verliest van iedereen behalve van 4.
--> het nummer op het kaartje van de verliezer bepaalt het aantal grondstoffen dat je wint
--> gelijkstand: blad-steen-schaar
--> alleen degene die tikt kan grondstoffen verdienen,
niet verliezen. Zijn leven kan hij wel verliezen
Landen veroveren:
Zoals risk: minstens 1 leger laten staan, bij gelijkspel wint verdediger, aanvaller max met 3 dobbelstenen en verdediger max met 2
Kaartjes:
Als je 5 landen veroverd dan mag je een kaart trekken. Kaart met land en figuur op. 3 verschillende figuren (10 legers). 3 dezelfde figuren (3X zwaard=4 legers, 3X boog= 6 legers, 3X katapult= 8 legers). Als je een land op de ingewisselde kaartjes in bezit mag je 2 extra legers op dit land zetten.