platte juul in vier kampen

platte juul in vier kampen

Speluitleg

je verdeelt de groep in vier kampen door ze aan kegels te zetten bijvoorbeeld. je maakt een cirkel in het midden met een touw. de tikker(s) moeten in dat touw gaan staan. de bedoeling is dat de leden aan de kegels naar de kegel recht tegenover zich lopen door de cirkel. in de cirkel staan dus de tikker(s); die moeten proberen degene die moeten overlopen op de grond te sleuren en met alle tikkers er op te gaan liggen. je kan er maar aan zijn als alle tikkers op jou hebben gelegen. in het begin zijn dat er niet veel, maar na een tijdje ontstaat er nen echten vleeshoop in de cirkel; en dan moet je der nog over om de andere kegel te bereiken.

Hou de veiligheid extra in het oog bij het spelen van dit spel!

van pimon vanbecelaere, stine, Moorsele

Materiaal
  • 4 kegels
  • 1 grote kommel
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

12
tot
99 jaar

Aantal spelers

8
tot
20 spelers
Duur
30 minuten
Aantal groepen
4 groepen
Terrein
Intensiteit
hevig