sjoartrekken

sjoartrekken

Speluitleg

Er worden 3 of 4 ploegen gemaakt. Elke ploeg staat aan een kegel. Zorg dat de kegels op de rand van een (denkbeeldige) cirkel met straal 5m staan (ongeveer toch). Er is 1 iemand die rond moet wandelen. Degene die rondwandelt roept "ja!" bij het passeren van een bepaalde groep. Nu moet die groep en degene die rondwandelt rond de cirkel lopen en zo vlug mogelijk rond de eigen kegel lopen. Degene die het laatst is moet nu rondwandelen en weer een groep kiezen. Het lijkt een beetje saai, maar dat is het niet als je weet dat je tijdens het rondlopen mag duwen en trekken, tackelen, worstelen,... Het kan er dus RUIG aan toe gaan.

Opmerkingen

Speel dit spel enkel met oudere groepen, die wel wat kunnen verdragen!

Hou de veiligheid extra in het oog bij het spelen van dit spel!

van wozlev mcHunter

Materiaal
  • 3 of 4 kegels
Organisatie
Chirojeugd Vlaanderen

Leeftijd

15
tot
999 jaar

Aantal spelers

10
tot
999 spelers
Duur
30 minuten
Aantal groepen
4 groepen
Terrein
Intensiteit
extreem